Daarvoor ondertekenenden Albert Heijn, Albron, FrieslandCampina, Nutricia, Unilever en Zilveren Kruis Achmea en de gemeenten Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Veghel en Zwolle een unieke samenwerkingsovereenkomst voor de landelijke uitrol van de JOGG (Jongeren op Gezond Gewicht).Het doel van deze samenwerking is om de gezondste jeugd van Europa te krijgen.
De JOGG-aanpak is een lokale, integrale en duurzame aanpak waarin voldoende bewegen en gezonder eten de norm wordt. Dit resulteert in een langjarige aanpak met allerlei acties zoals meer aandacht voor voeding en beweging op school, betere sport- en speelfaciliteiten en voorlichting aan ouders. De doelstelling is dat er in 2015 75 JOGG gemeenten in Nederland zijn. Hierdoor worden naar verwachting circa vijf miljoen jongeren en ouders bereikt.
Nieuws
Samen sterk voor gezonde jeugd
04/11/2010
Samen sterk voor gezonde jeugd.