Nieuwsoverkindervoeding interviewde Ana Santiago. Ana heeft recent twee Cool Bear® producten op de markt gebracht. Vol passie vertelt Ana over Cool Bear®. “Dit is de realisatie van mijn droom: het runnen van een bedrijf dat zich enkel en alleen bezig houdt met het inspireren en helpen van kinderen om gezonder en gelukkiger te leven”.
Interviews
Ana Santiago van Coolbear
11/03/2014
Wat levert Cool Bear® voor producten?
Cool Bear® levert natuurlijke vruchtenlimonade siropen; gezonde producten voor kinderen in Nederland en daarbuiten. Ana vertelt dat ze gebruik maakt van natuurlijke vruchtenlimonadesiropen en siroop in kant-en-klaar flesjes. De producten zijn gezoet met 100% pure Stevia (Rebaudioside A 97% zuiver). De producten bevatten geen smaakstoffen, geen kleurstoffen en geen suiker. Ook gebruikt Cool Bear® biologisch vruchtenconcentraat en zijn de producten glutenvrij. Door het gebruik van Stevia bevat Cool Bear® weinig calorieën en koolhydraten. “Stevia is van zichzelf een antibacterieel product en kan een positieve bijdrage leveren aan het gebit door preventie van o.a. tanderosie. Dit alles maken producten van Cool Bear® uniek, maar bovendien lekker” aldus Ana Santiago.
Hoe is het idee voor Cool Bear® ontstaan?
Cool Bear is ontstaan van uit de drive van Ana om gezinnen te helpen hun kinderen gezond op te voeden. "Voorheen heb ik het Amerikaanse franchiseconcept ‘Build-A-Beer Workshop’ naar de Benelux gehaald. Dat kinderen blij worden van knuffelberen werd me meteen duidelijk en ik maakte dan ook beren voor goede doelen, bijvoorbeeld voor stichting Kika en de Johan Cruijff Foundation. Ik was geïnspireerd door de gezinnen en de kinderen waarmee ik werkte en ik had mijn passie in het leven gevonden. Kinderen zijn de toekomst en het begint bij hun geluk en gezondheid”
Cool Bear® zet zich in voor MVO
Cool Bear® steunt twee partner projecten, de SugarKidsClub, onderdeel van Diabetesvereniging Nederland, en de Klankspeeltuin van het Muziekgebouw aan 't IJ te Amsterdam. De door Cool Bear® gekozen projecten worden gesponsort door het geven van vruchtenlimonade. Zo kunnen kinderen die deelnemen aan de projecten genieten van lekkere en gezonde vruchtenlimonade. Daarnaast staat Cool Bear® Zaterdag 14 Juni bij de JDRF Walk 2014. Dit is een evenement dat erop is gericht geld in te zamelen voor onderzoek naar het behandelen, genezen en voorkomen van Type 1 Diabetes.
Hoe zie je de toekomst van Cool Bear?
Cool Bear heeft nu in het assortiment vier heerlijke vruchtenlimonade smaken: Aardbei Vanille, Cassis Appel, Sinas Kokos en Aardbei Munt. Het is verkrijgbaar in siroop (700 ml fles) en flesjes kant- en klaar (25cl). In de loop van dit jaar wordt het assortiment uitgebreid met Cool Bear® Choco – warm en Cool Bear® snoep. Ana trekt er hard aan om naast introductie van de producten in Nederland ook in het buitenland voet aan de grond te krijgen. Vanaf 29 juni t/m 1 juli staat Ana dan ook met Cool Bear in de Fancy Food Show in New York. Producten van Cool Bear zijn o.a. verkrijgbaar bij Emté, Gezondheidswinkels en diëtistenprakijken. Het aantal verkooppunten stijgt met de dag, op de website worden dagelijks nieuwe verkooppunten toegevoegd.
Ontmoet Coolbear ook 19 juni tijdens het inspiratie-event te Soest.