Kind & Voeding
Een product van Stoarm

Recensies

Borstvoeding, Handleiding voor de zorgverlener

14/02/2017

Borstvoedingorganisatie La Leche League ondersteunt wereldwijd moeders die borstvoeding (willen gaan) geven. Met het boek Borstvoeding, Handleiding voor de zorgverlener wil de organisatie zorgverleners voorzien in voldoende kennis en goede begeleiding bij borstvoeding mogelijk te maken.

De informatie is gebaseerd op jarenlange ervaring in de begeleiding van borstvoeding en sluit aan op de meest recente wetenschappelijke inzichten. Het boek telt in totaal 15 hoofstukken. Ieder hoofdstuk begint met duidelijke doelstellingen hoe de zorgverlener de moeder het beste kan ondersteunen en eindigt met opgaven om de zorgverlener goed voor te bereiden op vragen.  Alle  hoofdstukken worden ondersteunt met  mooie illustraties.

Reis van de moeder volgen
Het boek volgt als het ware de reis van de moeder, het eerste deel gaat over de voorbereiding op de bevalling en legt  hierbij uit hoe het lichaam zich klaarmaakt op het geven van borstvoeding. Vervolgens gaat het in op de het creëren van de juiste omstandigheden bij het eerste contact tussen moeder en kind en de eerste voeding. De auteurs belichten de gezondheidseffecten van borstvoeding  en leggen uit hoe de gewichtsontwikkeling van een borst gevoede baby doorgaans verloopt. Daarnaast bevat het boek veel praktische adviezen over het aanleggen van de baby, de verschillende houdingen en hoe melk bewaard dient te worden. Ook gaat het boek in op situaties waarbij borstvoeding niet vanzelfsprekend is.

Compleet overzicht
Borstvoeding, handleiding voor de zorgverlener is een zeer compleet overzicht dat ingaan op alle aspecten  van borstvoeding.  Het is een mooie combinatie van een wetenschappelijke onderbouwing afgewisseld met praktische informatie. Het boek is helder geschreven en hierdoor toegankelijk voor een breed publiek. Borstvoeding, Handleiding voor de zorgverlener Borstvoedingorganisatie La Leche LeagueISBN 9789080122338 telt 224 pagina’s en is verkrijgbaar voor €24,50. Bestellen kan hier..

Boek winnen?
Ben je geinteresseerd in het boek en wil je kans maken op een gratis exemplaar? Stuur dan je mailadres, naam en vakgebied naar geke@stoarm.nl ovv boek borstvoeding, voor 28 februari. La Leche League stelt 2 explemplaren ter beschikking die worden verloot onder de inzenders.

Terug naar het overzicht